mohd NUr Ikhwan & NoorHasceKen

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 17, 2010

7 minGGu...

 semalam AKU pegi clikic.. check bby.... semua nyer okeyy.... aku nak cter sikit lah.... memang aku da plan nak g clinic.... reg tuk kandungan aku yang dah berusia 7minggu... aku n suami pun siap2 dari umah ibu mertua aku kat legong.... samapi jer kat clinic.. nurse tu minta i'c aku.. pas setel aku pun dudk tunggu jer aper proses yang aku lalui.. mula2 diap anggil aku tuk test air kencing... aku pun ikut jer lah aper yang dai suru... // pas dia kaat okey dia bawak aku g timbang berat lak . mai ai 5 kg berat aku naik.. aduhhh aii... hehehe makan lagi wakakaka.... pas tu dia bawak aku kat satu bilik. dia isi kan satu buku .. tu tuk aku .. buku tu tu lis "REKOD KESIHATAN IBU" hehehehe dulu buku rekod pekse.. skang ni untuk kesihatan ibu mengandung...  sessi temubual pun berlaku... dah siap smeua tu... dia suh aku baring lak.. nak pekse katanya... nurse tu pun orang baru.. takut2 dia....  pengalaman aku mengandung memang seronok dah n terpinga2 aku sekejap bila dia  buat pemeriksaan kat seluruh badan aku... dia ukur kandungan aku... ..  dah setel smeua .. cek tekanan darah pulak ... dah siap2 semua tu.. aku di bawak ke satu bilik yang lain lak... bilik ni aku berdua jer ngan nurse tu... dia kata nak cucuk jari kau nak buat juian darah.. ahhh sudahh.. ni smeua yang aku malas ni.. ermmm.. ibu mertua aku maybe nampak kot aku tkaut2 dia pun datang...  akup un tunjuk berani lah heheh. kejapa jer dia cucuk tengok2 dah darah kuar jer.. pastu dia masukan darah kau kat satu mesin..... dia kata darah akuokey....  lega nyer... aku pu tunggu lash kat kusi tepi tu...dia suh ambik ubat lak.. ibu kata ubat ni untuk perkembnagan bby.. ader 3 ubat aku kene makan .. hope bby aku sihat dan cepat membesar hehehehhe... tq sayang... teman kan mama... suami tercinta sentiasa ader disisi aku.... yang best nyer dalam kete dia tnaya... nurse kata aper mama pasal bby ker" heheh.. aku pun cakap lah aper yang nurse tu pesan ....  semua okey.. esok ader satu lagi ambik darah tuk ujian HIV.. heheheheh layan kan jer....

jururawat tu kata sakit perut.. nak muntah or pening perkara biasa samapail ah kandungan aku berusia 12 minggu...  dia banyak nasihat kan aku banyak rehat.. jangan makan berlemak.. berminyak... jaga bby okey2... 

thankss ya allah kau kurnia kan nikmat yang bergitu indah... x sabar nak tunggu perkembangan kandungan ni....

0 comments: