mohd NUr Ikhwan & NoorHasceKen

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 9, 2009

dia lah orang nyer...

MOHD NUR IKHWAN..
  • ni lah tunang aku.. yang aku sayang n selalu buat aku marah..bermula dengaN perkenalan sebagai kawan dan hingga kini dah pun jadi tunang aku.. kitorang kenal time kat skull.. dia ni budak bola .. tapi aku lak buta bola.. so kenal gitu2 lah.. zaman sekolah. dia sombong ngan aku.. yerlah orang tengah gleamor kan hehehe.. tapi tu dulu.. dalam 2 tahun jugak lah aku satu sekolah ngan dia.. .. makin rapat after sekolah.. aku ingat lagi.. kitorang sama sama jaga cendol sepupu dia.. kat majlis kawin kawan sepupu dia.. ..dia memang kawan yang baik... perihatin sangat .. kitorang dah macam adik beradik tau.. dia jaga aku macam adik dia lah.. kitorang ader sorang kawan lagi suraya namanyer.. dulu time cuti n musim buah kitorang akan pegi dusun nenek suraya ni.. duduk lah bape lama pun.. masa tu x der cover de ..selamber jer.. aku ni kan jenis kasar so maaf cakap lah kalau aku x boleh nak jadi lemah lembut cam gadis melayu.. dulu lah .. hehehe... setahun berlalu.. aku pun sambung blajar kat polisas kuantan ..BERMULA LAH EPISODE BERJAUHAN.. TERBITLAH RASA RINDU KAT DIA.. HANYA TELEPONE YANG MENHUBUNGKAN KAMI.. TAPI STILL KAWAN MACAM BIASA.. BILA CUTI SEM KITORANG G ZOO .TU PALING BEST LAH FIRST TIME AKU JALAN2 NGAN KAWAN2 LELAKI YANG BEST GLER... TANAPA KU SEDAR AKU DAH BAGI HARAPAN KAT DIA .. TAPI DIA STILL PENDAM LAGI.. DIA LAYAN JER KERENAH AKU NI.. SEPANJANG AKU KAWAN NGAN DIA dah jauh aku berjalan .. jalan 2 cari makan .. dia ni x kedekut.. cuma aku kena faham satu jerlah. kalau dia kata x dapat.. jawab nyer aku x dapatlah.. dia buat ape yang dia termampu jer.. along forever.. cewahhh
TAHUN KE 2

tahun ke 2 ni aku tengah praktical kat senawang latihan industir untuk sijil poli kuantan.. .. pegi keje n balik aku just jalan kaki jer.. ngan kawan biak aku iza.. aku duk umah dia jer.. senang nak pegi sama2. family dia pun dah macam family aku dah... setiap hari tunang aku akan datang tempat keje aku tau.. masa tu aku x tau lah dia dah ader perasaan kat aku.. aku suka lah kawan rapat datang tiap hari kan ,, bos aku pun suka kan dia peramah kan.. lunch sama2. kang balik pun dia antar.. bila free jer pegi makan.. bila pk balik nape dia sanggup wat camtu .. tapi waktu tu aku pk dia kawan aku yang paling rapat.. tapi masa tu aku tengah mencuba nasib ngan budak poli aku tu.. tapi dia tarik tali jer ngan aku last2 aku tinggal jerlah.... bukan salah aku .. dia yang buat aku ttunggu jer.. tapi tepat jer 13/05/2005.. tunang aku menyuarakan hasratnyer kat aku .hehehehe hahahaha malu gler aku....pas tu.. orang yang bnayak tolong aku iza lah .kawan aku yang paling best skali.. aku pk sampai bulan 9.. tapi kitorang still kawan cuma layanan tu special lah sikit hehehe malualh .huhuhuhu.. x macam dulu.. aku bersyukur di temukan lelaki sebaik dia...... bertanggungjawab... biar pun ader kelemahan dia. tapi aku terima dia sedaanyer... manusia bukan sempurnakan... 080905 aku buat keputusan untuk mengenali dia lebih rapat (as a girfrend ) alhamdulillah.. berkat restu orang tua aku.. dan izin diorang aku memilih dia manjadi teman hidup aku..... aku siap minta pendapat mak aku lagi tu.. x nak tersalah pilih kan.. aku ni kalau dah couple tu jer lah x nak pk yang lain lagi dah..hehehe malas lah.

TAHUN 3 hubungan kami mula diuji.... tapi berkat kesabaran dan kepercayan kami.. kami still sampai ker tahap ni.....orang kata untuk mendapatkan tu senang.. tapi untuk menjaga samapi bila tu yang susah.. satu jer aku selalu buat ..sabar nminta pendapat kawan2.. alhamdulillah kawan2 aku selalu bagi semangat dan kekuatan untuk aku teruskan hubungan ni.. .. sepanjang aku kenal dia.. banyak benda yang aku belajar.. mungkin dulu2 ..dia kawna aku tapi skunk dah jadi tunang aku kan.. so ader lah batasan yang aku perlu jaga.... thank buat wati.... iza n yang banyk bagi aku nasihat... lagi 3 bula jer aku nak berkongsi hidup sepenuh hidup aku ngan dia.. tanapa nasihat dari kawan2 aku dan parents aku.. aku x samapi ker tahap ni.... dalam hubungan ni.. bohong lah kalau orang kata bhagia jer.. semua aku dah rasa.. tapi bila kawin nanti orang kata baru kita kenal betul2 pasangan kita.. tu yang aku takut.. tapi aku kena ready fizikal n mentel.. untuk semua tu kan..... TAHUN 4
aku abis balaja.. n kitorang buatb keputusan utnuk bertunang..... alhamdulillah dah empat bulan aku menjadi tunangannya n 4 tahun aku berkawan ngan dia.... suka duka tu dah jadi rutin harian dalam hidup aku... dugaan kan... semoga allah melindungi kami hingga akhir hayat kami..... itulah dia moh nur ikhwan...